De wereldwijde COVID-19 pandemie heeft grote impact gehad op hoe men te werk gaat in diverse branches. Ook de recruitment branche heeft zich in snelle tijd moeten aanpassen aan de razendsnel veranderde situatie. Met de afname in vacatures en de toename in werklozen, neemt de spanning op de arbeidsmarkt toe.
Daarbij komt ook dat het voor veel organisaties uitdagender dan ooit is om relevant te zijn en te blijven voor medewerkers. Zeker met nieuwe generaties die de arbeidsmarkt betreden, zoals Generatie Z, die verlangt naar de ultieme droombaan met een betekenisvolle carrière. Hoe kunnen Artificial Intelligence (AI) en machine learning bijdragen aan deze uitdagingen?
In de strijd om talent kan Artificial Intelligence een uitkomst bieden door het recruitmentproces slimmer en efficiënter te maken. Het vinden van de juiste kandidaat wordt gemakkelijker, door de juiste succesfactoren te identificeren per job en deze als input bij het screenen te gebruiken. Op deze manier vind je gemakkelijker de juiste kandidaat, die hoogstwaarschijnlijk succesvoller zal zijn in de juiste functie, én verhoog je de productiviteit van je recruitmentafdeling.
Bij Adver-Online werken we al veelvoudig met AI in onze recruitment software, en zitten we boven op de nieuwe ontwikkelingen om onze software continu te verbeteren. Doe je voordeel met onze geautomatiseerde data-analyses en optimaliseer je recruitmentstrategie.